Diari del bloc

DIARI DE LA CONSTRUCCIÓ DEL NOSTRE BLOC

Dia 1: Primer de tot hem quedat per crear el bloc. Aquest pas va ser dut a terme gràcies a algunes components del grup que dominaven més les TIC i eren més competents en aquest àmbit. Gràcies a elles, també les altres anem aprenent la dinàmica del funcionament de blogger.

Dia 2: Avui a classe hem tingut una estona per decidir el tema que voldríem tractar en aquest treball. Hem fet una pluja d'idees i han sortit diversos temes que han han fet dubtar molt en la tria final. Alguns exemples han estat la influència de la lluna en la vida humana, (...), entre d'altres. Finalment hem triat la gastronomia perquè creiem que és un tema molt proper als alumnes al qual no se li'n dóna gaire importància a l'escola. Els nostres alumnes mengen a diari i desconeixen molts aspectes sobre la seva alimentació, per tant, hem volgut que prenguin consciència d'alguns aspectes.

Dia 3: Avui hem donat forma al bloc, és a dir, ens hem centrat en el seu disseny. Hem creat les pestanyes que necessitarem per anar penjant les diferents tasques i hem adjuntat els links dels blocs dels companys de classe per tenir un fàcil i ràpid accés per a la futura co-avaluació. 

Dia 4: Un cop ja teníem el tema clar vam donar diferents idees d'ítems que ens agradaría tractar amb el nostre treball i fixar uns objectius. Per tant, vam realitzar la primera entrada al bloc, la presentació dels components del grup, la justificació del tema i els nsotres objectius generals. Aquest pas el va realitzar una component del grup perquè hi va haver algunes dificultas a l'hora de posar-ho al bloc. No obstant això, ens en vam ensortir força bé. 

Dia 5: Avui hem dut a terme les co-avaluacions dels blocs de tres grups. Hem pogut comparar la feina duta a terme per els companys de classe i hem deiat un comentari amb la nostra opinió. També hem fet propostes de millora perquè dia a dia poguem anar construint i millorant els nostres treballs. 

Dia 6: L'objectiu d'avui ha estat centrar-nos en la millora del nostre bloc a partir de les avaluacions rebudes per part dels nostres companys i companyes de classe. En veure les aportacions dels nostres blocs amics, hem realitzat les millores que ens han proposat. 

Dia 7: Hem creat un docs per anar posant idees d'activitats pel bloc partint dels objectius d'aprenentatge generals i hem triat les que més s'adequaven. Hem agafat idees de llibres que hem anat a buscar a la part de didàctica de la biblioteca de la facultat de lletres.

Dia 8: Hem perfilat les activitats i les hem penjat al bloc, cada una a la seva pestanya corresponent. Hem tingut algun que altre problema per posant-se d'acord amb les activitats, algunes creien que l'ordre de les activitats havia de ser d'una manera, i viceversa. Finalment, hem aconseguit consensuar les idees de totes i ordenar-ho d'una forma que a totes ens semblés adient.

Dia 9: Ens hem mirat les activitats com a conjunt i hem afegit una pestanya on hi anirà l'avaluació del nostre projecte, ja que hem decidit que, a causa de les seves caracterísitiques, hi haurà una avaluació general i no una específica de cada activitat. 

Dia 10: A partir de les activitats hem començat a buscar informació a llibres i a internet per poder realitzar el dossier del mestre. Ens ha sigut difícil trobar informació d'algun menjar en concret, ja que tenien noms molt estranys. 

Dia 11:  Hem seleccionat la informació que necessitàvem i hem redactat el dossier del mestre en un word perquè cap de nosaltres coneix a fons el funcionament del publisher.

Dia 12: Un cop ja teníem tota la informació ordenada i redactada, una de nosaltres ha començat a posar-ho tot al publisher. Com que desconeixem com funciona ens hem ajudat com hem pogut i poc a poc li hem anat donant forma. 

Dia 13: Hem revisat els continguts del dossier del mestre per assegurar-nos que no faltava res i ho hem penjat al bloc, a l'apartat que li pertocava.

Dia 14: Per últim, totes hem fet una llegida de tota la feina realitzada per veure si calia cap canvi a fer. Hem corregit alguns aspectes formals del bloc i aportat petits canvis en el redactat. En general estem molt contentes amb el treball dut a terme i esperem que ens pugui servir en un futur.

3 comentaris:

  1. Primer de tot volem destacar que ens sembla un tema original i motivador pels alumnes, ja que és proper al seu dia a dia. Simplement analitzant els seus àpats ja és un punt de partida.

    Per altra banda, ens agrada molt el disseny del bloc, sobretot la combinació de colors i la foto de fons.

    L'únic aspecte a millorar que hem trobat seria incorporar un comentari que expliqui què s'ha fet fins ara (dificultats...) i la pestanya de "timeline".

    ResponElimina
  2. El títol està problematitzat, és a dir està en forma de pregunta i planteja un problema a resoldre.
    L'estructura del bloc és clara, amb les diferents pestanyes visibles. Nomès us faltaria posar alguna pesatanya com el timeline, i alguna entrada que expliqui el procès que heu seguit fins ara i les dificultats que heu trobat.
    El disseny del bloc ens agarada molt, trobem que la combinació de colors és molt acertada i en general està ben organitzat.
    A més s'identifica clarament el títol, els vostres noms, i la llista dels blocs dels altres companys.

    ResponElimina
  3. Primerament, fixant-nos en el títol trobem que està problematitzat, ja que planteja una qüestió que cal resoldre. A més, creiem que es tracta d’un tema molt encertat per treballar amb els alumnes, degut al fet que és un aspecte del seu dia a dia.
    En quant al disseny del bloc creiem que la foto de fons és molt encertada amb el tema a tractar.
    La distribució de les diferents pàgines és correcta i es distingeixen clarament, tot i que faltaria afegir el “timeline” i afegir algun comentari al diari del bloc sobre com heu fet aquesta primera entrega (si heu tingut dificultats, què us ha semblat...).
    A la dreta es troben tots els blocs amics ordenats correctament.
    Els textos estan escrits en català i sense faltes ortogràfiques ni gramaticals i el bloc permet fer comentaris.

    Bona feina noies!

    ResponElimina