Activitat 3

APROFUNDIM AMB ELS ALIMENTS

Objectius
  • Comparar i discriminar les diferències culturals a l’hora de cuinar un aliment.
  • Investigar diferents aspectes sobre un aliment, per tal de tenir més coneixement sobre aquest i poder-ho explicar als altres companys.
  • Associar el producte alimentari amb el país d’origen.

Competències
Competència 1. Plantejar-se preguntes sobre el medi, utilitzar estratègies de cerca de dades i analitzar resultats per trobar respostes.

Competència 2. Interpretar el present a partir de l’anàlisi dels canvis i continuïtats al llarg del temps, per comprendre la societat en què vivim.

Material
Ordinadors amb connexió a internet, llibres de text, i altres fonts d’informació útils per dur a terme l’activitat.  

Descripció de l’activitat
En aquesta activitat s'hauran de fer 13 grups, per tant, s'organitzaran per parelles. A cada parella se li assignarà un aliment de la llista treballada anteriorment. Es podran afegir d'altres a la llista si escau, a lliure decisió de l'alumnat. 
La idea principal de l'activitat és aprofundir en el producte que els ha tocat i fer-ne una exposició oral als companys. Específicament, les dades que hauran de recercar són les següents: 
  • País d’origen del producte, on ho hauran d’ubicar en un mapamundi.
  • Any d’arribada/consum a Espanya.
  • On el podem comprar pel consum humà.
  • Recepta del país d’origen de l’aliment i recepta o esmena de com és cuina a Espanya. Fer una reflexió i comparació de les possibles diferències o d'aspectes rellevants. 
  • Condicions en les que s’ha de trobar aquest producte per poder produir-se.
  • Reflexió/opinió: Per què creus que ho podem  consumir al nostre país?

Cal esmentar, que en l’últim punt de reflexió/opinió els alumnes hauran de fer-la partint dels aliments que mengem en el nostre present, pensant en el que menjàvem en el passat i fent hipòtesis del que podríem menjar en un futur, tot justificant-ho.

Finalment i com ja hem dit anteriorment, es realitzarà una exposició oral per compartir els coneixements. Aquesta informació quedarà recollida en un mural que crearan conjuntament. Cal dir, que tota la informació necessària per realitzar l'activitat l’hauran de cercar els mateixos alumnes en diverses fonts, com per exemple: accés a internet, la biblioteca del centre o altres llibres que porta el mestre.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada